LightWave 3D je legendou v oblasti 3D grafiky. Kombinuje špičkový renderer s intuitívnymi nástrojmi na 3D modelovanie a animáciu. LightWave je celosvetovo obľúbený ako kompletný balík 3D vizuálnych efektov pre filmové a televízne produkcie, televízne spoty, tlačovú grafiku, vizualizácie, vývoj hier a grafiku pre web. Používatelia programu LightWave získali viac cien Emmy ako používatelia akéhokoľvek iného programu, a to vďaka jeho vynikajúcim vlastnostiam: 999 renderovacích klientov v rámci inštalácie, bezplatná technická podpora poskytovaná výrobcom a úplná 64-bitová kompatibilita so systémami Windows aj Mac OS X (Universal Binary).LightWave 2019 prináša mnoho nových funkcií pre tvorbu hier (priama podpora UE atď.), organické modelovanie v Layout, UV/UDIM mapovanie atď.Verzia 2020 je už v predaji (od 23. apríla 2020).
Veľké trikové štúdiá a postprodukčné spoločnosti investujú roky a často aj značné sumy peňazí do vytvorenia vlastného softvéru a špecializovaných produkčných reťazcov. Takéto riešenia si vyžadujú rozsiahlu podnikovú infraštruktúru a špičkové technické vybavenie, preto sú ideálne len pre spoločnosti so stovkami zamestnancov. Pre väčšinu menších štúdií so 40 alebo menej zamestnancami sú však zbytočným luxusom.
LightWave je ideálnou súčasťou výrobných reťazcov, ktoré zahŕňajú rôzne iné softvérové nástroje, predovšetkým vďaka výkonným technológiám výmeny dát vrátane podpory štandardov FBX, ZBrush GoZ, COLLADA, Unity Game Engine a Autodesk Geometry Cache. Na rozdiel od mnohých iných softvérových riešení ponúka LightWave kompletný súbor nástrojov, od základného modelovania až po pokročilé systémy animácie postáv a fotorealistického vykresľovania. Poskytuje robustné nástroje na modelovanie polygónových a delených povrchov, jedinečný systém vytvárania vrstvených materiálov a stromovú štruktúru shaderov, špičkové funkcie animácie postáv a riggingu, systémy objemových a dynamických efektov, integrovaný renderovací engine založený na algoritmoch globálneho osvetlenia a ďalšie...
LightWave je obľúbeným nástrojom umelcov a štúdií už viac ako 20 rokov. Za ten čas pomohla vytvoriť nespočetné množstvo filmových kaskadérskych kúskov, televíznych seriálov a počítačových hier. Stiahnite si bezplatnú 30-dňovú ukážku ešte dnes a zistite, prečo sa toľko 3D grafikov spolieha na LightWave. Nech už robíte čokoľvek, LightWave vám poskytne všetky nástroje, ktoré potrebujete na realizáciu svojich nápadov - načas, v rámci rozpočtu a v perfektnej kvalite
Novinky v roku 2020
Nový LightWave 3D 2020 prináša množstvo nových funkcií vrátane dvoch nových metód vykresľovania technológií globálneho osvetlenia ("Brute Force" a "Irradiance Cache"), nových shaderov "Principled Hair Material" a "Artist Friendly Control Hair Shader" v zásuvnom module FiberFX, podpory časticových objektov Partio (Houdini) v nástrojoch LightWave OpenVDB, vylepšení animácie (napr. možnosť zmeniť poradie otáčania jednotlivých prvkov kostry a uložiť toto nastavenie do súboru scény), funkcia "Local Action Center" v aplikácii Modeler na jednoduchšiu súčasnú úpravu geometrických skupín, Tone Mapping (nový filter Pixel), vylepšenia pre Environment Light, vylepšený editor scén a import FBX, vylepšené shadery OpenGL pre náhľad scény v reálnom čase, rýchlejší a kvalitnejší výstup shaderov SSS (sub-surface scattering) a nová aplikácia pre iOS a Android na monitorovanie priebehu výpočtov.
Novinky pre rok 2019
Zoznam nových funkcií vedie revolučný integračný nástroj pre Unreal Engine na prenos dát medzi LightWave a týmto popredným herným enginom v reálnom čase. Systém vykonáva sieťovú komunikáciu automaticky - vďaka technológii prevzatej z platformy NewTek NDI - a umožňuje viacerým pracovným staniciam LightWave komunikovať súčasne s jednou inštanciou UE. Funkcia LightWave Bridge je prvou technológiou, ktorá umožňuje spoluprácu v reálnom čase medzi 3D aplikáciou a platformou na vývoj hier Unreal Engine
Ďalšou významnou novinkou je nový systém Metamorphic, ktorý predstavuje univerzálny systém na organické modelovanie, animáciu a maľovanie v prostredí modulu Layout. Je optimalizovaný pre viacero vlákien, umožňuje veľmi rýchlu prácu, širokú škálu štetcov, rôzne režimy animácie, nelineárnu interpoláciu a ďalšie funkcie!
Ďalšie nové funkcie vo verzii 2019:
Úplný zoznam nových funkciínájdete tu.
Novinky v roku 2018
Fyzické stvárnenie.Úplne prepracovaná architektúra osvetlenia a vykresľovania scén. Vytvára realistickejší výstup a ľahšie sa používa
Vykresľovanie jednotlivých zložiek scény do vyrovnávacích pamätí.Vylepšené možnosti vykresľovania jednotlivých zložiek scény do samostatného obrazového výstupu na jednoduchšiu postprodukciu obrazu. Náhľad jednotlivých bufferov v reálnom čase pomocou VPR alebo možnosť vytvárať vlastné buffery v editore uzlov
Podpora objemového vykresľovania a Open VDB. Novéšablóny objemových objektov umožňujú špecifikovať fyzikálne vlastnosti vrátane rozptylu, absorpcie alebo emisie; uzlovú štruktúru efektu možno upravovať
Osvetlenie scény.Úplne nová architektúra osvetlenia scény implementuje fyzikálny model osvetlenia vrátane možnosti zviditeľniť zdroje svetla pre kameru a importovať súbory IES na simuláciu skutočných zdrojov svetla
Materiál a povrch Editori.Editor povrchov bol prepracovaný tak, aby podporoval nový systém materiálov vrátane viacerých materiálov založených na uzlových štruktúrach
Kamera virtuálnej reality.Nová kamera pre virtuálnu realitu podporuje cylindrické a sférické režimy na 360° statický a animovaný výstup pre aplikácie VR
Zásobník modifikátorov s novými deformačnými uzlami.Zjednodušuje prácu s kosťami, implicitnými povrchmi atď. vďaka možnosti interaktívne meniť poradie operácií v zásobníku ťahaním myšou
Cel Shader, vylepšenia pre vykresľovanie hrán.Nástroj na vykresľovanie hrán teraz umožňuje používať ľubovoľný materiál editora povrchu. Novinkou je aj možnosť používať gradienty na vykresľovanie NPR
Integrovanejší doplnok FiberFX.Vylepšený doplnok FiberFX je teraz lepšie integrovaný s novým systémom osvetlenia a vykresľovania scén. Na jednotlivé vlasy možno použiť akýkoľvek materiál. Vlasy sa tiež generujú pomocou novej architektúry šablón objektov
Parametrické modelovanie.Nové funkcie parametrického modelovania umožňujú vytvárať virtuálnu geometriu v module Layout. Objektom môžete priradiť materiály alebo mapy posunutia a vykresliť ich bez toho, aby ste museli vytvárať geometriu
Filter na redukciu šumu.Nový filter redukcie šumu urýchľuje vykresľovanie globálneho osvetlenia tým, že umožňuje použiť menej lúčov a vzoriek
Nové funkcie modelovania v module Modeler.Nové zobrazenie Layout View na zobrazenie aktuálneho pohľadu kamery modulu Layout. Nové sú aj plne interaktívne nástroje Lattice, Smoothing, Array a Spline Bridge
LightWave 2018 obsahuje aj vylepšenia vykresľovača Viewport Preview Renderer (VPR), podporu textúr UDIM, kompatibilitu s vývojárskou aplikáciou Unity 5 amnoho ďalšieho!
"Vytváranie vizuálnych efektov pre seriály The Walking Dead, Grey's Anatomy a NCIS: Los Angeles si vyžaduje úplnú stabilitu a vysoký výkon.LightWave stelesňuje oboje," povedal Al Lopez zo spoločnosti Stargate Studios. "Nemôžeme sa dočkať, aždo našich pracovných postupov začleníme nové nástroje LightWave 2018. LightWave nám umožňuje vytvárať nemožné, každý deň!”
Novinky v roku 2015
Dynamické obmedzovače
Vďaka novým typom obmedzovačov (Point-to-Point, Hinge, Slider, Cone Twist, Spring a 6-DOF) získajú vaše dynamické simulácie na realizme. Či už animujete auto s plne funkčným odpružením alebo postavu padajúcu zo schodov, nové obmedzovače vám uľahčia prácu a umožnia dosiahnuť realistickejšie výsledky
Inteligentný odber vzoriek
Nová metóda vzorkovania "Importance Sampling" výrazne zvyšuje výstupnú kvalitu scén vykresľovaných pomocou metód globálneho osvetlenia osvetlených pomocou máp HDR. Nové algoritmy sústreďujú lúče do bodov záujmu a eliminujú šum a iné obrazové artefakty spôsobené premenlivou úrovňou osvetlenia. Výsledkom je "čistejší" a tiež predvídateľnejší výstup.
Perspektívna analýza
Nástroj "Match Perspective" sa používa na rýchlu analýzu perspektívy v zaznamenaných záberoch alebo fotografiách a jej porovnanie s výstupom LightWave. Eliminuje časovo náročný manuálny proces odhadovania pôvodnej polohy a natočenia kamery
Riggingový systém Genoma 2
Modulárny riggingový systém Genoma na vytváranie a párovanie animačných kostí je kompletná vývojová sada riggingu (RDK), ktorá výrazne urýchľuje celý proces prípravy animovaných virtuálnych bábok. Nová verzia Genoma 2 dokáže vytvárať veľmi zložité zostavy kostí a splní požiadavky všetkých používateľov vrátane veľkých animačných štúdií. Podporuje animáciu pomocou matematických výrazov a skriptov a obsahuje nové platformy pre ľudské postavy, mačkovité šelmy alebo článkonožce
Vykresľovanie hrán
Zvýšenú kreatívnu kontrolu nad tradičným vykresľovaním v animačnom štýle (t. j. Cell Shading) poskytujú nové funkcie vykresľovania hrán, ktoré tvoria priesečník modelov. Nový príkaz "Patch Border Rendering" vykreslí okraje rozdelených plôch (vytvorených metódou Sub-Division), čo je užitočné napríklad na spoločné zobrazenie pôvodnej polygonálnej geometrie a novo vytvorených rozdelených plôch. Hrany je teraz možné vykresliť do samostatnej vrstvy "Edge Buffer", čo uľahčuje postprodukciu.
Vylepšená podpora formátov QuickTime, Alembic a FBX
LightWave v 64-bitovej verzii systému Windows teraz podporuje import aj ukladanie videí do kontajnera QuickTime. LightWave 2015 tiež vylepšuje vykresľovač Viewport Preview Renderer (VPR) a obsahuje nové a vylepšené funkcie v oblastiach interaktívneho vytvárania hierarchií, prispôsobovania textúr v module Modeler, vytvárania vlasov pomocou zásuvného modulu Fiber FX a podpory herného enginu Unity 5
Novinky predchádzajúcej verzie 11.6:
Nové možnosti animácie: Pomocou nového nástroja Spline Control môžu používatelia ovládať a deformovať objekty chápadiel, chvostov, lán atď. prostredníctvom objektov NULL alebo iných modelov. Funkcia Raycast Motion využíva algoritmy Raycasting na detekciu kolízií v scéne a nakoniec funkcia Compound Node umožňuje používateľom zjednodušiť zložité stromové štruktúry v okne Node Editor
Nové funkcie pre virtuálnu produkciu, predvizualizáciu a vývoj hier: Technológiu shaderov NVIDIA CgFX možno teraz použiť na vytváranie 3D scén WYSIWYG. Zobrazenie scény v režime LightWave OpenGL sa bude zhodovať s konečným obrazovým výstupom motorov v reálnom čase. Používatelia môžu na 3D objekty aplikovať normálové mapy, ktoré imitujú vzhľad veľmi detailných objektov pre geometriu s výrazne menším počtom polygónov, vytvárať vlastné shadery CgFX alebo aplikovať existujúce shadery CgFX
LightWave Modeler teraz obsahuje moduly pre import a export populárnych formátov súborov STL a PLY. Podporovaný je aj formát VRML vrátane informácií o farbe povrchu na farebnú 3D tlač modelov s textúrami. Môžete nastaviť formát exportu (ASCII alebo binárny), orientáciu modelu alebo jednotky exportu. LightWave obsahuje aj špeciálne nástroje na optimalizáciu geometrie pred 3D tlačou
Stereoskopické 3D zobrazenie: Vďaka plnej podpore technológií NVIDIA 3D Vision, 3D Vision Pro a stereoskopických displejov s rozhraním HDMI môžu používatelia zobrazovať scény v stereoskopickej kvalite na rôznych cieľových zariadeniach vrátane stereoskopických monitorov alebo projekčných stien.