Nová verzia obľúbeného 3D modelára prináša množstvo nových funkcií vrátane dynamických simulácií a štetcov na realistické modelovanie látok, nové modelovacie funkcie (napr. ZModeler > Extrude Edge), vylepšený výkon (lepšia odozva štetcov, rýchlejšia práca so zložitou polygonálnou geometriou) a import/export formátov Collada (DAE) a Alembic (ABC) …
Nová verzia obľúbeného 3D modelára prináša množstvo nových funkcií vrátane dynamických simulácií a štetcov na realistické modelovanie látok, nové modelovacie funkcie (napr. ZModeler > Extrude Edge), vylepšený výkon (lepšia odozva štetcov, rýchlejšia práca so zložitou polygonálnou geometriou) a import/export formátov Collada (DAE) a Alembic (ABC) .
Dynamické simulácieNovýsystém dynamických simulácií posúva modelovanie na novú úroveň: Akýkoľvek povrch možno zmenšiť, zväčšiť alebo inak deformovať gravitáciou. Okrem toho možno rozsah gravitácie ovplyvniť maskami. Nová funkcia umožňuje vytvárať realistické vlnenie látok na iných objektoch: aktivujte detekciu kolízií a ďalšie parametre, ZBrush potom vytvorí realistickú interakciu virtuálnych látok s akoukoľvek viditeľnou geometriou...
Nástroje na simuláciu látok ZBrush2021 predstavuje nové štetce využívajúce dynamický systém na interakciu s virtuálnym oblečením. Teraz je možné ručne aplikovať vlnky látky alebo pohybovať geometriou a sledovať interakciu s virtuálnou látkou v reálnom čase. Dostupné štetce sú ClothTwister (krútenie látky), ClothWind (pohyb látky v určenom smere), ClothPinchTrails (kreslenie švov).
Vylepšený náhľad Dynamic SubdivTechnológiaDynamic Subdiv umožňuje zobraziť náhľad rozdelených povrchov bez toho, aby ste museli zvyšovať počet polygónov v modeli. Novou funkciou je možnosť určiť hrúbku ľubovoľnej plošnej geometrie, ako aj pripojiť inštanciu inej geometrie ku každému polygónu na simuláciu povrchov á la látka, krúžkové brnenie atď.
Vyšší výkon ZBrush2021 poteší množstvom výkonnostných optimalizácií vrátane rýchlejšieho spracovania komplexnej polygonálnej geometrie, vylepšených algoritmov DynaMesh, lepšej odozvy deformačných štetcov atď. Nová správa využitia vlákien zabezpečuje optimálne využitie procesora.
Nové nástroje ZModelerNová funkcia Edge Extrude zjednodušuje modelovanie vytiahnutím jednej alebo viacerých hrán (vrátane spojených hrán/polygónov) s interaktívnym prichytením hrán. Novovytvorené hrany možno prichytiť k susedným povrchom aktivovaním možnosti SnapToSurface. Novinkou je aj nástroj Equidistant Inset (Rovnaká vzdialenosť) na vytváranie nových, rovnako vzdialených polygónov v rámci vybraného polygónu alebo skupiny polygónov.
Vylepšenia NanoMeshSystémna vytváranie inštancií geometrie, NanoMesh, teraz umožňuje upravovať vytvorenú kópiu. Kombinácia Split Screen a NanoMesh otvára nové možnosti vytvárania a úprav modelov bez toho, aby ste museli do scény pridávať veľké množstvo polygónov.
Formát iMage 3D GIF/PNGFormát iMage 3D umožňuje jednoducho zdieľať zobrazenia modelov a 3D údaje v jednom súbore GIF alebo PNG. Ten možno ľahko zdieľať s inými používateľmi: napr. na webovej stránke sa zobrazí ako bežný 2D obrázok, po stiahnutí ho možno otvoriť v programe ZBrush ako upraviteľný 3D model.
Ďalšie funkcie
Funkcie ZBrush 2022
Vylepšite svoje skúsenosti s aplikáciou ZBrush pomocou týchto doplnkov:
Reliéf basov
Vytvárajte reliéfne povrchy s úžasnými detailmi pomocou nových funkcií Bas Relief v aplikácii ZBrush. Umiestnite svoj model podľa potreby a premietnite všetky viditeľné siete do vybranej siete.
Načítajte ľubovoľný model a z pohľadu kamery vytvorte alfa Bas Relief, ktorý sa použije na vytvorenie vyvýšených častí detailov, ktoré sa veľmi podobajú výsledkom tradičného reliéfneho sochárstva.
Bevel Pro
Nový zásuvný modul Bevel Pro umožňuje vytvárať komplexné skosenia pre siete v ľubovoľnom rozlíšení bez modelovania low-poly. Plugin Bevel Pro je vhodný pre siete so stredným až vysokým rozlíšením a umožňuje vám používať maskovanie a PolyGroups na presné určenie hrán, ktoré sa majú skosiť. Upravujte a zobrazujte náhľad výsledkov nedeštruktívne a dokonca vytvárajte skosenia ako samostatné časti geometrie na použitie s funkciou Live Boolean.
Multi-Texture/Multi-Alpha
Štetce teraz podporujú dve alfy a textúry, čo vám umožňuje prechádzať medzi nimi na základe tlaku pera pri ťahu. Pomocou tejto všestrannej novej funkcie vytvorte pôsobivé zmesi farieb a detailov!
Šum na povrchu štetca s lokálnou projekciou
Aplikujte na štetec akýkoľvek obrázok, grafický šum alebo predvoľby šumu a získajte lokálne detaily sochárskeho šumu povrchu. Pomocou funkcie Veľkosť štetca alebo citlivosť na tlak pera môžete za chodu upravovať škálu šumu. Lokálna projekcia poskytne jedinečný spôsob opätovného použitia akéhokoľvek šumu podľa polohy štetca. Táto funkcia zažiari pri vytváraní kúskov prostredia alebo aplikovaní detailov pokožky.
Zarovnanie podnástrojov
Okamžité prerozdelenie viacerých nástrojov SubTool alebo geometrie v rámci jedného nástroja SubTool jediným stlačením tlačidla. Podobne ako pri funkciách zarovnania, ktoré nájdete v iných programoch, môžete teraz zarovnať siete doľava, doprava alebo na stred a podľa horných alebo dolných hrán.
KnifeCircle & KnifeSquare
Nové štetce Knife teraz podporujú typy ťahov Circle a Rectangle. Pomocou týchto nástrojov môžete čisto rezať cez siete, pričom výsledný rez presne odráža ťah.
Vylepšená interpolácia ťahov
Funkcia Stroke Interpolation (Interpolácia ťahov) teraz môže používať ZIntensity (Intenzita), Brush Size (Veľkosť štetca), RGB Intensity (Intenzita RGB) a Front and Back Colors (Farby prednej a zadnej strany) na prechod medzi ťahmi s nastaveným počtom krokov. Vytvárajte oslnivé prelínania a zložité vzory farieb a detailov medzi dvoma ťahmi na povrchu siete.